dilluns, 19 d’abril del 2010

NOVES ADQUISICIONS


Ara que s'acosta Sant Jordi, us vull ensenyar els dos llibres que m'he comprat, un de tenyir i l'altre de la història dels tints, més concretament de la cotxinilla.
Fa un parell d'anys buscant informació de la cotxinilla per internet, vaig descobrir el llibre "A PERFECT RED" (Un Rojo Perfecto). De seguida vaig veure que era un bon llibre per coneixer la història de la cotxinilla. L'autora ha escrit una història dramàtica i entretinguda del món, des dels conqueridors espanyols fins a l'invenció dels tints sintètics. Ha realitzat una investigació meticulosa, amb estil i vigor. Amb misteris històrics, amb personatges fascinats que ens portaran de viatge al llarg dels segles i dels contintents.
Aíxí és que em vaig posar en contacte amb l'autora per si tenia previst fer-ne la traducció al castellà. La resposta va ser negativa. Transcorregut un any, vaig tornar a posar-me amb contacte amb Amy, la qual molt amablement hem va indicar que la Universitat de València, estava traduint el llibre. Durant uns quants mesos els de la Universiat, m'han anat informant de l'evolució del llibre, que finalment m'ha arribat aquest cap de setmana.
El segon llibre és també una joya. Es titula "The complete guide to natural dyeing".


He de remarcar la bona presentació i les bones fotografies. Hi podem trobar des de la tècnica del mordentant, fins una guia del color, moltes tècniques per tenyir, com ara el batik, la tècnica Ikat, o la tècnica estil hippy "Tie dye",i esclar, les formules per tenyir amb una quincena de plantes i la cotxinilla.
Bon Sant Jordi a tothom!!!!

2 comentaris:

  1. Dooncs que xulos!! Ja em deixaras fer-los una ullada algun dia que ens trobem!!!!

    ResponElimina
  2. Hola Monica,el viatge a casa be?
    espero poder trobarte un altre dia
    petons

    ResponElimina