dissabte, 10 d’abril del 2010

Isatis tinctoria: Herba Pastel

Ara fa un any, més o menys, vaig plantar deu llavors d' Isatis. Els recipients amb les deu llavors van estar fins a mitjans de juny a la terrassa de casa, que durant aquests mesos de primavera, te una mitjana de 18 graus. Així que les Isatis van creixer rapidament i es van posar d'alló més maques. Però va arribar el dia de plantar-les a l'hort, i de les deu llavors, només m'en van sobreviure una (quina ràbia). Durant tot l'estiu la vaig mimar molt, regar, que no li toques molt el sol, ja que vaig notar que amb el sol directe les fulles es deshidrataven.
Per sopresa meva, ha superat aquest hivern que hem tingut, una nevada suau, molt de fred, poc sol, molt de vent, molta pluja.... Tot i així, ha sobreviscut, i ara està espectacular.

Aquests dies he tornat a plantar llavors, deu llavors d' Isatis, i deu d'Indigo japanese. Però aquest cop, els recipients amb les llavors estan a l'exterior, cara sud-est (sol de matí). La meva gran incògnita és si les Isatis, creixeran a l' exterior o necesitaran una temperatura superior. Us tindrè informats de l'evolució.

1 comentari:

  1. Hola Mònica,
    Sóc l'Agnès, i estic molt interessada en el cultiu de la Isatis Tinctorica.
    T'agrairia moltissim tota la info que em puguis donar de la teva experiència en aquest cultiu.

    ResponElimina