dijous, 27 de maig del 2010

LA REINA CATALANA, BLANCA D'ANJOU I EL CORALL

Fa uns dies vaig llegir la notícia que havien obert la tomba del Rei Jaume II el Just i de la seva segona muller, Blanca d'Anjou, al Monestir de Santes Creus (Alt Camp). S'ha promogut la restauració i l'investigació de les restes trobades de la Reina, per poder confirmar la seva mort, així com reconstruir una imatge del seu rostre i esbrinar més detalls de la seva vida.
Qui era la Reina Blanca d'Anjou?
Va néixer el 1283 i mori al 1310. Era filla del Rei Carles II el Coix, rei de Nàpols i de Maria d'Hongria. Es casa amb Jaume II, fill de Pere el Gran i nét de Jaume I, reis de Catalunya i d'Aragó, quant ella tenia l'edat de 12 anys i ell 28 anys. La Reina va donar a llum el seu primer fill als 13 anys d'edat, va morir a l'edat de 27 anys, desprès de donar a llum el seu desè fill. (Mare meva com canvien el temps........)
Tot això ho explico, perquè dins la tomba de la Reina Blanca, s'ha trobat part d'una joia o element d'ornamentació. Es tracta d'una petita peça en forma de creu construïda per peçes de corall, lligades amb un fil d'aliatge de coure i plata, que devien formar part d'un collar o braçalet.

En les creences d'aquella època, l'edat mitjana fins i tot en l'època moderna, el corall fou considerat un amulet de protecció davant tota mena de mals averanys i malalties, però sobretot, un protector dels infants.
Fa alguns anys vaig llegir en algun dels meus llibres de cromoterapia i de colors, exactament el mateix, que el corall era un amulet de protecció.
Es curiós ja que han passat més de 725 anys des de les hores i jo també porto una peça de corall per allunyar els mals auguris.
El temps no canvien pas tant........!!! o si?

1 comentari:

  1. hola Monica
    el pare del meu net es Rumanes i quan va neixer les sebes amigues li va posar al nen un braçalet de color vermell per espantar al mals auguris

    ResponElimina